Baton Rouge

Skolan är ju slut nu, eller det var kanske ett tag sen. Jag skulle haft min sista examination förra onsdagen, men på grund av en ganska fjuttig snöstorm ställde dom in allt som hade med skolan att göra den dagen. Så äntligen kom det snö till Marquette, på den sista skolveckan. Jag har varit redo för snö sedan oktober. Men jag hann iallafall med en dag av snowboardåkning innan det var dags att lämna kylan uppe i norr.

Så på fredagen flög jag ner till Maria i Baton Rouge, Louisiana!

Jag bytte granar mot palmer. Helt ok faktiskt.

Louisiana State University, eller LSU, är ett rätt stort universitet. Typ 30 000 studenter eller nått. Och så har dom ett bra football lag och därmed en sjukt stor hemma arena. Runt 90 000 pers kan sitta i armkrok och sjunga tillsammans.

Och har man ett så bra lag måste man ha en lika bra maskot. Mike the Tiger, som är en trött tiger, bor i en stor bur utanför arenan. Rätt sjukt, men jag är svårchockad efter en termin i USA. Maria berättade att förr brukade dom sätta han i en liten bur utanför motståndarlagets omklädningsrum innan matchen.

På måndagen kom det finbesök änna ifrån Småland! Hej hej Karlsson!

På torsdagen gick vi på en LSU baksetmatch.  Dom vann, men mot vilka minns jag inte.

Och på lördagen packade vi ihop våra prylar och tog bussen till New Orleans.

Ett svar to “Baton Rouge”

  1. Mor Says:

    Ser härligt ut. Varmt och skönt. Hemma ca 15 cm snö och riktigt vackert. Det blir en vit jul! Hej, hej Karlsson hoppas resan gick bra!

Lämna en kommentar